reklama

Ako mi na Kramároch nedokázali pomôcť

Som chlapec z pod Tatier. Ale už ako malé dieťa som poznal nemocnicu na Kramároch. Zaslúžila sa o to skupina Elán zo svojim obrovským hitom Sestrička z Kramárov. Poznali ju všetci. Potom, keď som bol starší, začal som sa o nemocnici na Kramároch dozvedať viac, či už z novín, časopisov alebo rozhlasu. Mal som dojem že tento medicínsky kolos vie zabezpečiť zdravotnú starostlivosť každému . . . Ale dozvedel som sa opak, mne pomôcť nevedeli.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Stalo sa pred pár dňami . . .
Zobudil som sa okolo 16:30. Bol som medzi dvoma nočnými službami. Zohrial som si silvestrovskú domácu kapustnicu, ktorú mi otec doniesol z domova. Polievka už bola teplá, tak som sa šiel najesť. Ako tak jem, prehĺtam, zrazu cítim strašné pichnutie v hrdle (niektorý to spoznali pri konzumácii rýb). Vedel som že je zle a že si sám pomôcť nedokážem. Priznám sa, nemám rád nemocnice, pohotovosti, lekárov. Nie je to nenávisť, skôr taký vnútorný strach. Obliekol som sa, sadol do auta a vyštartoval som za pomocou. Kým sa mi auto zohrievalo, rozmýšľal som kde pôjdem, keďže v Bratislave som ešte pohotovostnú ambulanciu nenavštívil. Napadli ma samozrejme Kramáre, boli blízko a čakal som od nich odbornú pomoc. To som vtedy ešte ani netušil ako som sa mýlil. Pravdu som mal akurát v tom že boli blízko.

Prišiel som na pohotovosť, bolo tam zo desať ľudí. Chvíľku som tak stál, pozeral okolo seba a všimol som si oznam. Do ambulancie vstupujte po jednom. Majte pri sebe kartičku poistenca a doklad o zaplatení 60 korún za prijatie. Tak som pristúpil k okienku, že zaplatím vstupné. „Biletárka“ pri okienku sa ma opýtala, že čo mi vlastne je. Povedal som jej že cítim cudzí predmet v hrdle, že ma to pichá a ťažko sa mi prehĺta. Pani mi nato povedala, že to musím isť niekam inam, že tu mi stým nepomôžu, že: „My tu nemáme tie také kliešte, to musíte ísť inde“. Ja ako človek nebratislavčan som zastal zarazený. Vy tu nemáte také kliešte, veď ste najznámejšia nemocnica. Neviete pomôcť z takou banalitou? „Nie nevieme, veď Vám to hovorím! Tu nie je ORL pohotovosť. Choďte do Ružinova alebo na Antolskú“

Tak som sadol do auta a letel z tou bolesťou do nemocnice na Antolskú. Čo keby že nemám auto, ako sa tam rýchlo dostanem, čo keby to bolo vážnejšie, čo keby mi ten votrelec v mojom hrdle spôsobil opuch a následne sťaženie dýchania. Ale na to som mal dosť času rozmýšľať v čakárni na Antolskej. Pomohli mi, neznámi predmet z hrdla mi vybrali a ja som mohol ísť spokojne do práce.

Ale aj tak ďakujem pani vyberačke vstupného za otázku, týkajúcu sa môjho zdravotného problému. Nebyť jej otázky, tak sa skutočnosť, že mi nebudú môcť pomôcť dozviem až po zdĺhavom čakaní na vyšetrenie.

PS: milý potenciálny pacienti lekárskej pohotovosti, radšej sa vždy dopredu uistite, že či Vám v danom zdravotníckom zariadení dokážu pomôcť. Vyhnete sa tak možným neskorším zdravotným komplikáciám


Tomáš Krivánsky

Tomáš Krivánsky

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek z bohatým kultúrno-spoločenským životom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu